lördag 1 mars 2014

Mars månads sponsor

Mars månad är kommen och man börjar ana våren så smått,även om sportlovet fortfarande pågår på vissa håll i landet,så visst är det väl ändå vår snart!? Vi har en ny sponsor att presentera och denna månad är vi glada att kunna presentera The Green Hyena för er som sponsor här på Veckans skiss! Ett nytt spännande företag med fokus på månadskit och Project Life,jag låter Ida presentera företaget lite närmare:



The Green Hyena startade i oktober 2013 och är alltså ett väldigt ungt företag på marknaden. På kort tid har vi växt väldigt mycket; från att ha huserat i en kartong i mitt och sambons kontor har sambon nu fått flytta ut (ur kontoret alltså, inte huset - än så länge) ;)
Jag som driver företaget heter Ida och jobbar till vardags på bank. På något sätt får jag allt att gå runt - inte minst tack vare min familj och goda vänner. Jag har också ett fantastiskt designteam som är otroligt engagerade och duktiga! Det består av Catarina Larsson och Hanna-Marie Larsson och varje månad har vi spännande gästdesigners.
Företagets grundidé är att tillhandahålla färdigmatchade kit för Project Life, men kiten passar naturligtvis även för korttillverkning och scrapbooking. Efter att ha prenumererat på ett oräkneligt antal kit från USA tyckte jag att det var dags för ett svenskt kit - och en renodlad kitklubb med roliga add-ons varje månad. The Green Hyena är mest inriktade på dekorationer, men vi har ofta med journaling cards och liknande. Grundtanken är dock att det ska vara ett komplement till de core kit och liknande som man redan har. Jag försöker att ha med produkter som inte är så vanliga på den svenska marknaden, men också större och välkända märken.
Vi lägger också mycket tanke bakom paketeringen, och får mycket positiv feedback för våra fina påsar och förpackningar som många av våra kunder sedan återanvänder i sitt skapande. För mig är det en viktig del av upplevelsen; överraskningsmomentet och känslan när man öppnar sitt kit.
Vi har en välbesökt blogg http://thegreenhyena.wordpress.com som jag och mitt designteam uppdaterar i stort sett dagligen.
Vill du prova våra kit köper du en tremånaders prenumeration i webshopen: www.thegreenhyena.com
Hoppas vi ses!
/ Ida med designteam

Ida och The Green Hyana sponsrar mars månadsvinnare med detta härliga kit:

 För att ha en chans att vinna det så behöver du tolka en eller flera av våra skisser under mars månad.All info om hur du länkar hittar du längst ner i varje inlägg med aktuell skiss.
Lycka till!

Inga kommentarer: