tisdag 5 november 2013

#45

Tisdag igen!
Idag har vi en gästdesigner som heter Bente som har gjort skissen.



Namn/Nick: 
Bente Fagerberg 

Blogg/Hemsida: 
http://paperandglueheaven.blogspot.com 

1. Vem är du? 
Norska med snart 30 år i Sverige. Började scrappa för några år sedan och var i början mycket på utländske utmaningsbloggar som The Color Room och Color Combos Galore. Det var en bra skola att titta på det som de andra gjorde bättre och lära från de som var mer erfarna. 

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Jag scrappar för att det är så himmla kul!! 
I ärlightens namn scrappar jag mest för min egen skull, sen är det ju en bra bonus att det blir fina minnen för mina barn och mig själv att spara för framtiden. 

3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv) 
Jag scrappar absolut mest LO er. Ett kort då och då eller ett mini-album emellanåt blir det ju också. 

4. Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag har nog haft de flesta hobbies man kan tänka sig. Jag har sytt mycket både kläder och annat . Att sticka har jag haft som favorithobby under många år.Trädgårdsarbete har också varit mycket roligt. Ett tag tyckte jag att det var väldigt kul att sy dockor och annat efter mönster i Tilda-böckerna av norskaTone Finnanger. 

5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Jag ’måste’ nästan ha blommor. Min stil kan kanske kallas shabby chic eller något ditåt. Jag målar och distressar och tycker samtidigt det är kul att använda masker och stenciler med gesso. Ofta har jag använt mig av border punches eller kanske min Silhouette Cameo som jag fick i födelsedagspresent. 

6. Var hämtar du din inspiration?
Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk. 
Jag hittar såklart många duktiga förebilder på olika bloggar på internet både från Sverige och utlandet. Jag har ingen speciell idol men det finns många som är otroligt duktiga. En hel del av dom har jag dessutom turen att numera kunna kalla mina vänner. 

7. Är du med i något designteam? 
Jag är för tillfället med i DT hos svenska producenten Inkido. Dessutom hos norska producenten Papirdesign och den franske producenten Les Papiers de Pandore. Utöver detta är jag på laget hos Paper Issues som är en amerikansk nätbutik och online-tidningen PaperHaus Magazine. 

8. Om du är det, hur får du tid till skapandet?
Då scrappandet är det som laddar mina batterier (och även kan vara orsak till stress såklart pga tidsbrist… J ) försöker jag att alltid ha någon minut över för det. Jag har mina saker framme och det underlättar att utnyttja även korta styunder. 

9. När scrappar du som bäst?
Det finns ingen bestämd tid som passar mig bäst. Jag är en ganska långsam scrappare så tack och lov så kan jag skapa när och var det behövs. Fast faktisk måste jag erkänna att jag har svårt att få till något bra när jag är på träff, men sedan har det ju sina andra fördelar. Genom denna fina hobbyn träffar man ju så många trevliga vänner med samma intressen.

Och här kommer den fina skissen!


Bente har gjort en ljuvlig tolkning av skissen:


Och Veckans Val får den här romantiska RAK:en!



Självklart har teamet också tolkat skissen!

Lotta


ScrapMyran

Camilla

Jenni

Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/11 kl 23:55. 

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto http://www.flickr.com/ tumblr https://www.tumblr.com/ eller annan bild-dagbok.


Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via http://statigr.am/index.php?logout=1 och länka dit. 


Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. 

När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera. 

Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar:

#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. 
#2 Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul!


1 kommentar:

Maritha sa...

Det funkar inte med min bildlänkning igen.. Men den är länkad till rätt inlägg, som jag ser det..

Annars kommer direktadressen här: http://www.frolid.eu/blogg/framfor-bron/

Tack för inspirationen!