tisdag 8 oktober 2013

#41 och presentation av Malin/malwa

Hej!

Jag heter Malin och är en av de nya inspiratörerna här på Veckans Skiss och har ju redan hunnit med att ha några skisstolkningar med.



Namn/Nick: Malin, men jag kallar mig malwa på de flesta forum. Det är en "kvarleva" från tiden på Universitetet. :)
Blogg/Hemsida: http://scrapsofmalwa.blogspot.com

1. Vem är du?

Jag heter Malin, är 40+, gift med Jim sedan tretton år och mamma till våra döttrar A (f 2001) och O (f 2006). Bor gör vi i Linköping där jag sitter framför en dator hela dagarna på jobbet på Ericsson.
2. Vad betyder scrappandet för dig?
Jag har alltid älskat vackra papper och pennor i alla former, så här har jag möjlighet att verkligen frossa i dem. Och det är min möjlighet att koppla bort vardagen och bara vara. Och att det se'n resulterar i nå't som (åtminstone jag tycker) är vackert att titta på är ju ett plus. :)
3. Är du kreativ på något annat sätt? 
Nej, det kan jag nog inte påstå - även om jag har både broderat korsstygnstavlor och stickat jordgubbsmössa.
4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Det är nog tre saker... Mina Martha Stewart Butterfly-punchar (äääääälskar fjärilar!), mist i knalliga färger och washi-tejp - vilken underbar uppfinning!
5. Var hämtar du din inspiration?
På webben oftast, men efter att ha spenderat några timmar i sällskap av andra scrappande tjejer flödar inspirationen över alla bräddar.
6. När scrappar du som bäst?
När jag får vara ifred och koncentrera mig på det - vilket väl talar helt emot det faktum att jag älskar scrapträffar. Men de senare är ju lika mycket för det sociala plus att de får inspirationen att hålla i sig även efteråt.

Här är min skiss och jag hoppas ni försöker er på en tolkning av den:




Min egen tolkning av skissen ser ut så här:




Det blir naturligtvis en RAK till den som vinner, men jag har inte haft tid att gå igenom mina gömmor än, så det får bli en överraskning för vinnaren vad hon (han?) får. :)

Och så teamets tolkningar...


MiaK:


Jenni:


Camilla:

Nu hoppas vi få se era tolkningar också! 

Maila sen din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/10 kl 23:55. 
Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto eller om du har tumblr. Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto på deras www-sida, och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. Se till att ditt album har inställningen "public". 

Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar 
#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album.
#2 Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul. :)

Lycka till!

Inga kommentarer: