tisdag 17 september 2013

# 38 och en presentation av Mia

Hej!

Mia heter jag och är en av de nya tjejerna som har fått äran att vara med i VS-teamet! Tack säger jag, är otroligt glad och få vara med och hoppas att jag kan inspirera er med mina tolkningar av alla de superläckra skisserna som bjuds här i bloggen varje vecka.


Namn/Nick: MiaK eller mih-mih på olika forum.
Blogg/Hemsida: www.pysselmia.blogspot.com

1. Vem är du? 

Jag heter Maria men kallas på nätet för MiaK eller mih-mih. Jag bor på vackra Västkusten, närmare bestämt Orust tillsammans med min familj som består av min man och tre barn som är födda -01, -04 och -08. Här finns även en matglad labradorpojke och två katter. 
2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Hmm, vad svårt... Otroligt mycket! Jag har alltid någon "scrappig" tanke i bakhuvudet dygnet runt tror jag. Låter kanske galet, men jag verkligen älskar scrapbooking. Det är verkligen balsam för själen och vilken skatt man lämnar till sina nära och kära - alla minnena bevarade på ett fantastiskt, vackert sätt.
3. Är du kreativ på något annat sätt? 

Jag läste till dekoratör för många år sedan och inredning och snygga miljöer gör mig lyrisk. Att fynda på loppis och måla om stora skåp och skänkar är väldigt kul. Jag gillar även att göra egna smycken och önskar så att jag kunde lära mig virka.
4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 

Jag älskar stenciler och sprayer! Ju kletigare och kladdigare, ju bättre! Fast ibland håller jag det väldigt
clean & simple.
5. Var hämtar du din inspiration?

Pinterest är en stor inspirationskälla. Där kan man snabbt och lätt hitta inspiration till allt.
6. När scrappar du som bäst?
På något konstigt sätt så blir det alltid under stress. Hur jag än bär mig åt... hmmm, hänger nog ihop med småbarnslivet tror jag. Men det är helt OK, huvudsaken är att jag får scrappa :)

Idag bjuder jag på min första skiss här i bloggen och jag håller verkligen tummarna för många tolkningar från er läsare! Fram med papper och inspirationen, här kommer den;
givetvis finns en RAK till den lyckliga vinnaren som ser ut så här;

Så här tolkade jag skissen;


Teamet har också tolkat skissen :)

Jenni:

Lotta:

Malin:

Camilla:

Jag förstår verkligen att ni vill vara med och tolka denna veckas skiss! Det är bara att köra igång!
Maila sen din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/9 kl 23:55.

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto eller om du har tumblr.
Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto på deras www-sida, och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. Se till att ditt album har inställningen "public".

Två bra saker att tänka på när du länkar/Mailar
#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album,
#2 Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul :)

Lycka till!




Inga kommentarer: