tisdag 27 augusti 2013

#35

Tjohoo! Sommarvärmen håller i sig!
Men kvällarna är ju ganska mörka, och vad passar väl bättre än att kura in sig och scrappa lite då?!
Eftersom det är tisdag bjuder vi på en ny skiss som vi hoppas ni vill vara med att tolka!
Skissen är ritad av Helena Påhlsson, och så här berättar hon om sig själv:

Namn/Nick: Helena Påhlsson , alfons10elias på vissa forum 
Blogg/Hemsida: helenaspysselplace.blogspot.se



1. Vem är du? 
42 åring från nordvästra skåne. 2-barns mamma och bor i ett hus i ett litet samhälle:) 

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Jag mår som bäst när jag får vara kreativ. Har alltid skapat men det var inte förrän jag hittade scrapbookingen som jag verkligen fastnade. Det är som meditation. Samt att det är ett sätt att träffa vänner på. 

3. Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag sysslar en del med upcykling / piffa upp saker till hemmet och så fotar jag en hel del. 

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Jag älskar färg ! Och klet ! Jag älskar Heidi Swapp ! 

5. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk. Oj då det var svårt. Får man säga Pinterest ? Och jag gillar Heidi Swapp. Den här tjejen gör mycket snyggt http://lenemors.blogspot.com.au/ 

6. När scrappar du som bäst? 
På träff med scrapkompisar



Helena bjuder på denna superfina skiss:

Och så här ser hennes egna tolkning ut:


Den som utses till Veckans Val vinner denna fina RAK från Helena:



Teamet blev otroligt inspirerade, och tolkningarna ville aldrig ta slut!
Här är de allihop:

Jennie:

My:

Jeanette:


Mia:

Jenni:


Lotta:


Maria:


Malin:


Camilla:

Jag förstår verkligen att ni vill vara med och tolka denna veckas skiss! Det är bara att köra igång!
Maila sen din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 2/9 kl 23:55.

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto eller om du har tumblr.
Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto på deras www-sida, och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. Se till att ditt album har inställningen "public".

Två bra saker att tänka på när du länkar/Mailar
#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album,
#2 Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul :)

Lycka till!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så härliga tolkningar! Gillar verkligen Helenas tejp på vänstersidan, och de rivna pappersremsorna från flera av teamet. Inspirerande!

Maritha sa...

Tack för inspirationen.

Jag fick inte till min bild i länkningen, men den går till rätt inlägg. (tror jag)
Det ska vara detta:
http://www.frolid.eu/blogg/cykeltur

Tack så mycket!