tisdag 16 april 2013

Veckans Skiss # 16

Är ni taggade nu? Ni ser väl vår scrapmorot dinglande framför er när ni går till jobbet? Det är viktiga saker, glöm inte att ladda upp ett bidrag även denna vecka! Idag kan vi bjuda på Petra och det är vi stolta över:

Namn/Nick: Petra Offrell a.k.a. Pysselpetra            



Vem är du? 
Jag är en fyrkantig ingenjör med en kreativ ådra. Jag bor Malmö med en make, tre barn och två katter. Jag är en “inomhusmänniska” – vilket ju är ganska skönt under den trista, gråa, kalla, scrappvänliga årstiden men som skapar viss ambivalens när vädret ute är fantastiskt LOL. Jag är ganska slarvig och på mitt scrappbord är det alltid kaos, därav namnet på min blogg – Mitt Kreativa Kaos. Jag är omtänksam och försöker vara positiv. Jag är inte så förtjust i stress, men konstigt nog går jag igång på dead-lines och därför gillar jag att vara aktiv i olika design team. 

Vad betyder scrappandet för dig? 
Det är ett sätt att bevara minne, vilket jag med mitt usla minne verkligen har nytta av. Men framför allt är det min fristad i vardagen som skapar glädje och ger mig kraft. Jag blir lyckligare av att scrappa!!! 

Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag har alltid gjort kreativa saker; målat tavlor, sytt, mm, men nu känns det som om jag har hittat min grej. Något som funkar i en hektisk vardag och därför är det nästan uteslutande scrapping sedan 6 år tillbaka. 

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Masker i kombination med mist/distresser/akrylfärg är något som återkommer på de flesta av mina alster. 

Var hämtar du inspiration? 
Mest från internet; bloggar, FB, on-line-tidningar, Forum, men också från fysiska scrapp-tidningar. När jag får en scrapp-block brukar jag LIFTa någon inspirerande layout för att få en kreativ-kickstart. 

När scrappar du som bäst? 
Antingen riktigt tidigt på morgonen eller sent på kvällen, dvs när barnen sover . 


Här ser ni Petra inspirerande skiss:
Petras egen tolkning:


Jenni/Allram

Jeanette


Ulrika

Maya

Nu saknas bara era tolkningar! Ladda upp ditt bidrag här med vårt länkverktyg eller maila till veckansnyaskiss@gmail.com.
Den som blir Veckans Val får sätta händerna i Petras fiiiiiina RAK:



5 kommentarer:

Bente Fagerberg sa...

Imponerad av alla fina tolkningar ni har gjort. Så kul att ni har duktiga Petra som inspiratör. Hennes lo är ju bara helt underbar!!
Villken fin och kul skiss!!

Monique Liedtke sa...

Gorgeous page Petra!! Loving the colors and that photo is so fun!

Patricia Roebuck sa...

Beautiful layouts! Petra, amazing!!

Gina sa...

lovely pages.. gorgeous colours and background Petra! :)

Unknown sa...

I love sketches, pages are beautiful ! Congrats Petra !