tisdag 12 februari 2013

Veckans Skiss # 7

Inte vilken tisdag som helst, idag är det Ulrikas tisdag! Vår skissmakare denna tisdag är Ulrika Blomfeldt och så här berättar hon om sig själv:

Namn/Nick: Ulrika ”LillBlomman” Blomfelt 
Blogg/Hemsida: www.lillblommanskapar.blogspot.com och www.lillblommanskissar.blogspot.com 


1. Vem är du? 
Jag heter Ulrika Blomfelt men är nog mest känd som LillBlomman i scrapkretsar. Jag bor med min familj 
2 mil norr om Stockholm i ett gult litet hus. Som person är jag omtänksam, glad, positiv, kreativ och när andan faller på rätt rolig. Jag har såklart en drös dåliga egenskaper men de behåller jag för mig själv Wink Jag är en manisk scrappare som älskar allt som har med denna härliga hobby att göra. Inte minst alla härliga vänner jag lärt känna genom åren! 

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Det betyder oerhört mycket! Mitt behov för kreativt utlopp är stort och scrapbookingen uppfyller alla mina krav. Att få skapa med mina händer och få feedback på det jag skapar känns stort! Det har också inneburit många nya sociala möten och fått mig att våga ta lite mer plats. Nu kan jag faktiskt säga rakt ut att något jag gjort är fint. Det gjorde jag aldrig förut. 

3. Är du kreativ på något annat sätt? 
Absolut! Jag pysslar mycket tillsammans med min son med allt från lego till att bygga rymdraketer med pet flaskor, jag bakar, jag leker inredare i mitt hem, påtar i min trädgård och jag målar lite i mina art-journaling böcker. 

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Skulle jag inte säga blommor här skulle nog en del påstå att jag ljuger Wink Jag älskar att mixa mycket blommor med någon lite mer kladdig teknik. Kontrasten mellan de romantiska blommorna och det mer spontana teknikerna tilltalar mig. Jag är också en missbrukare av dies och punchar, har på tok för många! 

5. Var hämtar du din inspiration? 
Först kommer de produkter jag arbetar med. Färgerna på ett papper eller en blomma ger mig direkt en vision av vad jag vill göra. Det finns många bloggar att hämta inspiration ifrån men jag tittar ofta i Primas blogg http://prima.typepad.com/ och på Pinterest. 

6. När scrappar du som bäst? 
Jag scrappar i alla fall sämst på träffar. Jag är så långsam och babblar mest. Men jag scrappar nog bäst hela tiden. Har ingen favorittid på dygnet. Men det skall vara tyst och i min Scrapstudio i alla fall. 


Här har ni Ulrikas fina skiss:

Ulrikas egen tolkning

Maya

Jenni

Lotta

Jeanette

Ulrika

Som vanligt har vi en kanonfin RAK till Veckans Val och visst är det du? Visst slår vi rekord den här veckan? OM ni laddar upp fler än 22 bidrag lottar vi ut en extra hemlig present...
GO FOR IT GIRLS!!!
Du kan även maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com senast måndag 18/2 kl 23:59.









1 kommentar:

Wilbes sa...

sista minuten bidrag ;) det är inte lätt att hinna få tiden till utmaningarna när tiden inte räcker till riktigt.. med sjuka barn hemma så känns det nästan uteslutet men det gick i alla fall!