tisdag 16 oktober 2012

Vecka 42 - Jeanette

Tisdag!
Ny skiss och även en närmare titt för er läsare på en av våra nya DTmedlemmar Jeanette:


Jeanette/ Jeany 



Vem är du? Jag är en scrapoholic som, om jag bara kunde, skulle scrappa hela dagarna. Jag är gift och har två pojkar, födda (-07) och (-09) som är vana att jag rycker fram kameran med jämna mellanrum i jakten på bra foton som går att scrappa. 


Vad betyder scrappandet för dig? Det betyder jättemycket, får jag inte möjlighet att scrappa på ett tag blir jag ofta sur och lättirriterad. Scrappandet ger mig avkoppling, jag får utlopp för min kreativitet. Jag gillar också att gå på scrapträffar och mässor för att träffa scrapvänner och ha kul och bli inspirerad. 


Är du kreativ på något annat sätt? Förr brukar jag brodera men tyvärr räcker inte tiden till så broderiet ligger på hyllan och samlar damm. Jag älskar att gå i sybutiker och få massa härliga kreativa ideér men jag kan tyvärr inte sy, något som jag önskar få tid att lära mig framöver. 


Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Jag älskar Primas distressingtool eller fotfilen som en del kallar den;) 


Var hämtar du din inspiration? 
Jag hämtar ofta inspiration från forum och bloggar. En av de som inspirerar mig mycket i sitt skapande och sitt resonemang kring kreativitet och inspiration är Nathalie Kalbach http://nathaliesstudio.com/ 
En annan scrappare/artist som inspirerar mig mycket är Ronda Palazzari http://rondapalazzari.typepad.com/. Jag älskar hennes stil och förmåga att använda många element på sina layouter och ändå behålla en bra balans. 



Här har vi Jeanettes fina skiss:



Så här ser hennes egna tolkning ut:


Såhär blev det när några i teamet tolkade:

Maya:

Charlotte:

Lotta:

Tanja:



Vinnare v. 42 vinenr denna fina RAK Jeannette bidrar med.




Vi vill se eran tolkning senast 22/10 
Det går även bra att maila bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com



Inga kommentarer: