tisdag 3 april 2012

Veckans skiss #14



Monika Moma Martinson 


Vem är du?
En kvinna i sina bästa år, för det är väl alla åldrar egentligen? Bor med en man, en dotter på sju år och en katt på fyra månader en bit utanför Stockholm. Om dagarna är jag kommunikationsansvarig i en mindre organisation.

Vad betyder scrappandet för dig?
Det är mitt kreativa utlopp, min frihet att göra precis så som jag vill, för även om jag får vara kreativ i mitt jobb och dessutom bestämma själv så bör det stämma med vår grafiska profil och varumärke. Att scrappa är ett sätt att rymma från verkligheten och vardagen samtidigt som jag får återuppleva alla trevliga minnen en andra och tredje gång.

Är du kreativ på något annat sätt?
Ja, jag är alltid kreativ, både på fritiden och på jobbet. Jag skriver gärna, virkar, gör om möbler eller inreder och fotar givetvis. Mitt senaste projekt är mitt tangentbord som blev pimpad med lite washi tape.

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Mönstrat papper. Jag älskar att klippa ut mönster och använda som dekoration.

Var hämtar du din inspiration? 
Jag följer många bloggar via bloglovin och inspireras av alla men jag har insett att jag skapar bäst om jag inte försöker härma andra. En stor inspirationskälla är förstås tjejerna i AOS-teamet; www.alltomscrap.se


När scrappar du som bäst?

På helgerna, när jag inte har en massa jobb i tankarna och inte är för trött.



Här har vi Momas härliga skiss och hennes egna tolkning



Sä här blev det när några i VS-teamet gav sig på att tolka denna skiss.

Susanne

Charlotte

Lotta

Anna


Här hittar du information om hur du går till väga för att vara med och tävla om Momas fina RAK







3 kommentarer:

Tanja sa...

Sorry! Jag har lagt upp samma bild 2 ggr. Den ena, nr 8, kommer man tillbaka hit till Veckans skiss. Den andra, nr 9, kommer man till min blogg. Kan tyvärr inte radera den av ngn konstig anledning...Hoppas det är OK. Jag har INTE fått storhetsvansinne...

Anonym sa...

Jag var ju ute i sista sekunden igen. Dålig tajming för foto. Jag uppdaterar min blogg imorgon med nya foton. Kom gärna och hälsa på.

Kramar Nick

Monika sa...

Heeeelt underbara tolkningar! Så roligt att se!