tisdag 13 mars 2012

Veckans Skiss #11

Denna veckan gästas vi av Umenorskan och hon har gjort en jättläcker skiss! Här får ni veta lite mer om henne:
 Christin Grønnslett heter jag och mitt nick är Umenorskan. Jag är nämligen en 37 årig norska som bor med man och två barn i Umeå. Här kommer jag stanna några månader till innan vi efter tio år i Sverige är på väg tillbaka till Norge, jag vet bara inte vart än. 
Jag är en utmaningsscrappare. Jag kan inte bara sätta mig och scrappa för att sätta in i album eller bara för att dokumentera mina barn uppväxt. För mig är processen dit åtminstone hälften och det är avkopplande. Tror inte jag har gjort en layout som inte har varit uppdrag eller utmaning sedan 2007. Jag behöver en liten push för att komma i gång, annars kan jag sitta och stirra länge på det stora lagret av pysselgrejer jag har hemma. I stället för att sätta mig i soffan på kvällerna sätter jag mig vid pysselbordet när barnen har somnat och sitter där tills jag går och lägger mig. Dåligt för fotograferingen, men bättre för inspirationen. Har ingen riktig tid att passa så jag slutar när jag inte orkar mera. Har alltid datorn framför mig också, så finns inte inspirationen så jag kan alltids chatta, blogga eller surfa runt medan jag kanske samlar lite grejer till ett kit till en annan dag. 
Masker, mister och vit cardstock åker jag ingen stans utan, och jag åker på ganska många träffar. Masker och mister för att få lite extra lager på layouterna uten att ha för många lager med papper (även om jag har det också på mina layouter) 
Inspiration hittar jag överalt med bloggsurfande, forumsurfande, Pinterest, jag försöker plocka upp lite här och där. Mycket inspiration hittar jag också i själva produkterna.


Chrsitins egen tolkning:


Lotta


Marja

Ann Louise

Anna

Charlotte

Jennie


                                                        Susanne



Christines fina RAK som Veckans Val får hem i brevlådan

Vi vill ha er tolkning senast Måndag 19/3 23:59
Har ni ingen blogg, flickr, FB eller annat konto att länka ifrån går det lika bra att maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com

Psst... Det blir det allra bäst om ni länkat till en bild som är minst 700pix på bredden, då kan vi visa upp ert bidrag eeextra stort ;)




Inga kommentarer: