tisdag 20 mars 2012

Vecka #12

En kär gäst är på besök idag och det är Carita, också känd som ItaPita:

Namn/Nick: ItaPita 
Blogg/Hemsida: Itapitas.blogspot.com

1. Vem är du? 
En 35 åring som försöker få tiden att räcka till mellan man, barn, hund, jobb och egentid. 

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
För mig är det total avkoppling, ett sätt att ladda batterierna - det får mig helt enkelt att må bra. 

3. Är du kreativ på något annat sätt? Gillar att baka, först var det CupCakes, nu är jag mer inne på bröd och tårtor men alla väntande steg gör att jag tröttnar lite…. Så jag har gått tillbaka till CupCakes igen 

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Klarar mig inte utan min skärmaskin (rakt ska det vara), dynamon är också en kär vän. 

5. Var hämtar du din inspiration? 
Jag suger åt mig lite här och var, men är inte så jätteförtjust i all vintage utan jag gillar mycket färg, en tjej vars scrappstil tilltalar mig MYCKET är Jånna (fd silverstar)http://jonnaspysselkarameller.blogspot.com 

6. När scrappar du som bäst? 
När jag är ensam (gräsänka), sonen sover & hunden rastad och tiden bara är MIN.

Caritas fina skiss:

Och Caritas egen härliga tolkning:

Charlotte

Lotta

Susanne

Ann-Louise

Anna

Marja

Vi vill ha er tolkning senast Måndag 26/3 23:59
Har ni ingen blogg, flickr, FB eller annat konto att länka ifrån går det lika bra att maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com

Psst... Det blir det allra bäst om ni länkat till en bild som är minst 700pix på bredden, då kan vi visa upp ert bidrag eeextra stort ;)



Så mina flickor (ännu har ingen man skickat in men det kanske kommer...???) nu är det dags igen. 
Gör er 
bästa tolkning någonsin och låt oss få ta del av den! Vi är alltid lika sugna på att se vad ni hittar på:-)



1 kommentar:

Tess Ekwall sa...

wow, vilken underbar skiss!!
blir lite tajt om tid då jag upptäckte den idag (söndag!) men ska försöka knåpa ihop något.
tack för härlig inspiration. DT-gängets tolkningar är sååå fina!!
kram och trevlig söndag.