tisdag 14 februari 2012

Vecka#7 JENNIE

Denna veckan är det jag själv som har fått äran att visa en skiss jag gjort. Detta är superkul och spännande och framför allt världens egoboost! (vilket verkligen behövs i denna gråa och kalla tid.)

Jag hoppas verkligen att skissen ska inspirera! men först, Vem är jag?



Namn:
Jennie

Blogg
migochjag
jennieochpapper
..och här har vi 6 snabba om mig:


Vem är du?
Jag heter Jennie. Bor i gbg med min fru och vår galna cockerpo, Crimme.


Vad betyder scrappandet för dig?
En stund för mig själv, terapi, möjlighet att känna mig kreativ.


Är du kreativ på ngt annat sätt?
Jag är fortfarande fast i amiguru-träsket och virkar massa små filurer varvat med större projekt. När jag fyllde 27 fick jag en symaskin. Än så länge har den bara används till mitt papperspyssel, men tanken är att jag ska lära mig lite mer och fantiserar om att en dag kunna sy ihop ett lapptäcke.


Har du ngn favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Det där går i perioder, just nu är det mycket akrylfärg och mist. Men all-time favoriten är thickers. En LO känns inte helt rätt om jag inte får sätta dit fluffiga, skummiga, stora bokstäver.


Var hämtar du inspiration?
www är verkligen inspirerande! inte bara alla fantastiska scrappande filurer utan även vardagsbloggande. Jag gillar citat/smarta sagda saker, en tweet kan sätta igång mina kugghjul och på pinterest finns det massor fint som får det att klia i fingrarna. Musik, TV och foto är givetvis en stor inspiratinonsälla, ja listan är lång..


När scrappar du som bäst?
När det precis har hamnat ett paket i hallen med nyframkallande foto, i kombination med ett paket med nytt till pysselhörnan funkar det extra bra. Jag har gärna ett gäng skisser framför mig eller en utmaning som mål. Extra kul är det såklart  när man har en hel helg med bästa vännerna.



Här har vi skissen
'
Min egna tolkning blev lite överraskande, väldigt clean och simple, men det blir ju så ibland.


Såhär tolkade några i teamet skissen:

Charlotte

Susanne:

Anne-Lousie:

Anna


Lotta


Längst ner i detta inlägg kan ni länka till era bidrag. Har ni ingen blogg, flickr, FB eller annat konto att länka ifrån går det lika bra att maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com

Psst... Det blir det allra bäst om ni länkat till en bild som är minst 700pix på bredden, då kan vi visa upp ert bidrag eeextra stort ;)

Vi vill se ditt bidrag senast Måndag 20/2 kl.23:59

Veckans val får ett litet rosa paket, i sann alla-hjärtans-dag-anda, hem på lådan, med några av mina favoriter.  
Tags, "bollband", mönstrade papper och (såklart) thickers. Jag håller på kärlekstemat och skickar även med en liten kärleksstämpel.

7 kommentarer:

Malin sa...

Denna veckans skiss "måste" jag göra. Läcker skiss!

Tanja sa...

Skitfin:-)

Ulrika sa...

Wow! Snygg skiss och mycket läckra tolkningar! Har sparat ner skissen på min ipad och hoppas hinna med detta! ;-)

EmmaB sa...

Vilken härlig skiss!! :)

Christel sa...

Jättefin skiss och som vanligt fantastiska tolkningar som ger massor av inspiration. Tack alla i ert härliga gäng och för att ni orkar kommentera så många tolkningar. Vilket jobb ni gör!

Snor och Glamour sa...

Tack för de fina orden Christel!
Det är NI som gör att vi orkar! Fast det är inte så svårt att orka egentligen för det är så himla kul!
Kram Ann-Louise på VS

Marja Seidemo sa...

Rara ord Christel:-) Som AnLo säger, det är ER förtjänst som inspirerar oss att fortsätta:-) Stor kram