tisdag 28 februari 2012

Vecka #9 - Tanja

Här har denna veckans skissmakare Tanja svara på några snabba:


Tanja Svensson/ Kallas ibland för Jonkolina i cyberspace 


Vem är du? 
En galen, pålitlig, kreativ kvinna med en begynnande 40-årskris Smile Gillar mitt 70-tal, vad gäller färger och mönster. Mamma till 2 pojkar och gift sedan snart 15 år med min Jonas. 

Vad betyder scrappandet för dig? 
Mycket! Får lätt abstinens om jag inte får uttrycka mig på detta sätt regelbundet. 

Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag ser hela tiden möjligheter till pyssel och kreativitet i vardagen. Syr till husbehov, kan sticka (men vill inte...), syltar, saftar, bakar. Jag fixar hellre saker själv än köper det, om möjligheten och tiden finns. Gillar att teckna, måla och illustrera. 

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Det där skiftar ständigt. Jag är pigg på att använda nya saker. Just nu tycker jag Gesso är väldigt kul och försöker lära mig att hantera det. En sak som är ett måste när jag scrappar är snabbtorkande lim. Ett som jag just nu kör med och som jag är nöjd med är Panduros Quick Glue. 

Var hämtar du din inspiration? 
Jag tycker om när man kan återanvända "skräp", alltså scrap i ordets rätta bemärkelse. Jag arbetar på att mina egna alster ska bli lite skräpigare och ruffare. Några som jag tycker lyckas bra med det är bl a Veckans skiss egen inspiratör Marja med bloggen http://missdeerest.blogspot.com/. Norska Vibeke tycker jag är underbar http://vibekescrapperogskryter.blogspot.com/. Det finns så många men en sista får bli Nathalie, http://nathaliesstudio.com/ 


När scrappar du som bäst? 
När jag absolut egentligen inte har tid, då sprutar idéerna. Visst är det konstigt? Lite som att man aldrig är så godissugen som just när man har bestämt sig för att ha godisförbud. Eller hittar massor att shoppa när man inte har pengar... 



Här har vi Tanjas snygga skiss


Såhär tolkade några i teamet skissen:


Charlotte



Jennie

Lotta

Marja

Ann-Lousie

Susanne




Här har vi Tanjas tolking av sin egna skiss, superhärlig!



Längst ner i detta inlägg kan ni länka till era bidrag. Har ni ingen blogg, flickr, FB eller annat konto att länka ifrån går det lika bra att maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com

Psst... Det blir det allra bäst om ni länkat till en bild som är minst 700pix på bredden, då kan vi visa upp ert bidrag eeextra stort ;)

Så länka på nu! Veckans val vinner denna fina RAK Tanja så vänligt bidrar med.









Inga kommentarer: