tisdag 17 januari 2012

Veckans Skiss # 3

Idag är det vår egen team-medlem Susanne som ritat skissen. Så här berättar Susanne om sig själv:



Namn/Nick: Susanne Harrysson/Susanne H/snuffehar
Blogg/Hemsida: http://snuffehar.blogspot.com

1. Vem är du?
Mamma till två härliga tjejer, Klara och Vera, och fru till Magnus. Jag är en glad tjej som gillar att skapa och testa nya saker.

2. Vad betyder scrappandet för dig? Scrappingen är en skön kontrast till mitt yrke som ingenjör. Det är avkoppling för mig. När jag scrappar släpper jag alla andra tankar och är fullt fokuserad på skapandet.

3. Är du kreativ på något annat sätt? Jag gillar att fotografera och redigera mina bilder i Photoishop. I bland tar jag fram symaskinen men jag begränsar mig till att sy gardinger, kuddfodral och annat som inte är så komplicerat.

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Just nu är jag väldigt glad för att använda mist och masker. Jag klipper också gärna ut mönster från olika papper och dekorerar mina layouter med.

5. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk.
Jag får inspiration i det mesta runt omkring mig. Det kan vara en bild i en tidning, ett fint papper, mina foton eller något annat i min omgivning. Den nya svenska scraptidningen Inzpira är stor källa till inspiration och min väninna Helena inspirerar mig väldigt mycket. Helenas blogg: http://helenaspysselplace.blogspot.com/

6. När scrappar du som bäst? Hemma scrappar jag bäst när jag får sitta för mig själv på kvällen och resten av huset sover. Jag skapar också bra när vi är några tjejer som träffas hos varandra och scrappar tillsammans.


Här kommer Susannes fina skiss:

Susanne

Ann Louise

Jennie

Lotta

Charlotte


Marja

Fia


Susannes fina RAK som du kan vinna


Det är så spännande att se alla bidrag, vi är överförtjusta och själv kollar jag flera gånger om dagen;-) En liten reminder:
Länka till inlägget, inte bara till din blogg,  ditt bidrag får endast vara till VS, kan inte kombineras med andra utmaningar. Ni som inte har egen blogg kan maila till veckansnyaskiss@gmail.com
Allt detta innan den 23 januari kl 23.59.

Happy Scrapping/Marja


Inga kommentarer: