tisdag 24 januari 2012

Vecka #4

Idag är det vår egen inspiratör Anna som ritat en häftig skiss. Här berättar hon om sig själv:


Namn/Nick: Anna "Annyt" Nilsson
Blogg/Hemsida: http://scrapkaos.blogspot.com

1. Vem är du? Jag är en lagom förvirrad mamma till 3, född 75 o bor i villa med mannen i mitt liv, barnen o två fåglar.

2. Vad betyder scrappandet för dig? Scrappandet för mig...det är ett lugn. Det kan ta ett tag innan jag väl får loss tummen men när jag väl sitter där vid alla mina pryttlar så trivs jag såå bra, jag ska bara bli bättre på att komma ihåg det.

3. Är du kreativ på något annat sätt? Nja, kreativt vet jag inte om det är men jag gillar att rensa undan. Organisera bland saker, fixa i hemmet (o på jobb då o då) Jag hatar stök o röra o försöker sopa undan det mesta o hitta lösningar som funkar för alla.

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Jag blir inte nöjd om jag inte får spraya mist på mina layouter. Jag använder alltid spillbitar o kom nyss på att jag inte vill scrappa utan mönstrad bakgrund heller...& jag är en knapptok..jag älskar när resultatet ser skräpigt ut.

5. Var hämtar du din inspiration? Jag är inte en scrapsurfare, det är ganska sällan jag tar mig tid att sitta ner o glida runt o söka inspiration..tyvärr. När jag gör det hamnar jag alltid här först: Detta är en tjej som alltid lyckas med sina sidor enligt mig!
Chelsa/Kaori

6. När scrappar du som bäst? När jag tar mig tiden att sätta mig, helst ska det vara kväll så barnen är i säng o maken pysslar med sitt. Då behöver jag inte känna mig kass som drar mig undan för att grejja med mitt..när jag väl sitter där måste layouten gå ganska snabbt..annars tröttnar jag o tappar suget. Skräpigt var det ju...o det blir det inte om jag spenderar flera timmar på en o samma layout.

Annas Skiss

Anna

Jennie

Charlotte

Marja

Susanne
Ann-Louise

Fia

Här ser ni Annas fina RAK som Veckans Val får hem i brevlådan:
Mums...

Nu återstår bara för er att länka era bidrag eller för er som inte har blogg, maila till veckansnyaskiss@gmail.com. Kreativiteten kan flöda ända fram till 30/1 kl 23.59.

Välkomna med era tolkningar!!!

6 kommentarer:

Camilla - Bitz n Picez sa...

Å vilken härlig skiss och vilka härliga tolkningar. Precis en skiss jag letat efter som passar det jag vill göra. Fram med gesso och färgstänk - här ska skapas.

Anna sa...

Hahaha..gå loss bara!! Kul att vi inspirerar :-)

Vibeke sa...

Tusen takk for en flott skisse og herlig inspirasjon:):)

Tanja sa...

Fin skiss och härlig vill-ha-RAK :)

Anna sa...

Men så söta ni är!! Hoppas att ni skapar o visar upp era tolkningar, vi vill se!!

Ulrika sa...

En underbar skiss som jag gick igång ordentligt på!! Hihi!