tisdag 19 januari 2021

#311

Gott Nytt År och god forstättning på 2021! 
Här kommer årets första skiss och det är jag, Carina, som har ritat den.
Jag är lite gammalmodig så jag fortsätter att rita mina skisser för hand. Blyertspenna och sudde är min bästa vän :) Hoppas ni blir inspirerade av skisserna ändå. Man behöver inte följa dem slaviskt, även om det är så jag brukar göra. Huvudaken är att man ser skissen i era tolkningar. Hoppas ni alla får ett bra år med mycket tid för pyssel och scrap och framför allt att ni alla får vara friska.

Min skiss

Min tolkning
Strecken på min skiss har jag valt att göra med färg. Jag smoshade med en blå mist och sen stänke jag med blått och grått. Under fotot har jag även använt en stencil och gjort några pilar med en 3D pasta som jag hade liggandes. Tips på bra sådan mottages gärna. (kommentera här på bloggen) Hjärtana var inte min första tanke men efter ett litet missöde så blev det den lösningen. Tror att jag hade varit nöjdare utan dem. Jag har länge tänkt göra en LO med foto på mammas gravplats och nu blev det av. Fotot tog jag på hennes födelsedag, 31/12, och vi var flera som hade tänt ljus för henne. 

Teamets tolkningar

Ciza

Jag ville försöka göra något lite annorlunda mot vad jag brukar göra, så jag valde att stämpla lite olika kvistar och blad direkt på kortstommen som är kraftpapper. Jag använde mig av Archival Ink-färger då de har bra med pigment i sig och vattenfasta. Även räven är med Archival.

Alla kvistar, räv och text är från ett och samma set från MFT Stamps, som heter CS-529 Let's Curl Up. Detta sätt är ett utmärkt sätt att använda stämplar på utan att känna kravet på att man måste färglägga motivet. Ett snabbt kort på ca 10 minuter.

Anette

Detta är min första tolkning för Veckans skiss. Det ska bli så härligt att få vara med i detta team/gäng. Att tolka efter andras skisser ger mig en möjlighet till att prova på det som jag inte är "bekväm" med och det tycker jag är en rolig & häftig utmaning!!
Jag är ganska "fyrkantig" av mig i mina LO och "älskar" dekorationer och får ibland hålla igen, så inte fotot försvinner =)
Kortet är från Nyårsafton - Ett annorlunda firande med tanke på Covid - Det är mitt barnbarn, Elise, som nog kommer att synas här en del. 

Papperna som jag har använt kommer från Kaisercraft; "Whimsy Wishes Collection".
Jag önskar er alla en god fortsättning & ett härligt nytt "skapande" år.....

 Annelie
Då är det dags för årets första skiss, första skissen blev första tanden. En härlig skiss som ger många möjligheter att tolka. Jag kände för färgglatt och kladd. Jag har använt Dina Wakleys akrylfärger, stämplarna är från Gummiapa. Jag är värdelös på att ta foto i optimala förhållanden och ännu värre nu i mörka Skåne.:-) Oj, vad det ska bli skoj att se vad Ni hittar på med Carinas skiss.

Annzo
Åh vad roligt att vi äntligen är igång med våra skisser på tisdagar igen. Jag behöver verkligen en skiss för att komma igång hoppas att Ni också känner så. Den här skissen var rolig att tolka. Jag letade fram ett foto från förra året då vi var på Kanarieöarna och firade min mammas 80 årsdag. Längtar så efter att kunna resa igen. Tur att man har foton så man kan drömma sig tillbaka. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.


Inga kommentarer: