tisdag 16 augusti 2016

#117

Hej!

Äntligen TISDAG igen!!

Veckorna går fort vilket vi kan ha våra åsikter om men det är alltid härligt med tisdagar och en ny skiss här på Veckans Skiss. Den här veckan är det jag, Anna Uhras, som har skapat skissen och jag ser verkligen framemot att se hur just du tolkar den. Hoppas ni är många därute som vill hänga med oss och tolka den här veckan och resten av terminen.

Då kör vi igång tycker jag!

Ha en härlig vecka, varma hälsningar från oss i VS- teamet genom Anna :)



Min tolkning
Jag har busat och vred lite på skissen och spegelvände den. Annars har jag följt designen.
Fotot är på vår lilla Astrid som blåser på en maskrosboll. Hon har ännu inte kommit på det att man ska önska sig något då man blåser men mamman (jag) tänkte och önskade tyst för mig själv för henne. Kändes härligt att få göra en layout om det. Mina papper och dekorationer kommer mestadels ur mitt juli mainkit från Citrus Twist Kits .

Teamets tolkningar

Mahlin78
Blått är en favoritfärg hos mig så det var ett lätt val att jobba med det till den här layouten. Flertalet bortglömda favoriter har fått komma fram i dagsljuset, spillbitar av papperna och stickersen till titeln bland annat.

Carina

För en gångs skull har jag inte följt skissen som jag brukar. Hoppas jag ändå gjort den rättvisa och att ni blir lite inspirerad :) Cirklarna nertill på skissen gjorde jag med min "fingerdutt" och lite färg. Vågorna ovanför dem fick bli en chipboard på mitten. Med papper från Simple Stories, Summer Fresh (med några år på nacken) fick jag sen till min LO och känner mig nöjd.
 
Maria

Den här skissen gick jag igång på. Det har varit så trögt hela sommaren men här bara hände det. Det är så kul när det händer. Molnen har jag gjort med hjälp av en mall och en distress dyna. Husen har jag klippt ut ur ett mönsterpapper. Bilderna är på barnen och deras kusiner som leker tunnelbana.
 
Anna/Zildara
När jag såg det prickiga pappret kom jag att tänka på den här skissen på en gång. Jag har även denna gång gjort en tolkning som ligger nära skissen. Rött, svart och grått går riktigt bra ihop och guldet poppar till det hela, tycker jag.

Sofi

Jag gillade verkligen skissen och valde att följa den nästan till minsta detalj. Layouten har jag gjort med mitt första kit från Hip Kit Club och äntligen fick jag tillfälle att scrappa det här galna fotot på mig och min syster :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 22/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”


1 kommentar:

Scrapanna sa...

Länge sedan den här skissutmaningen slutade men nu har jag äntligen fått till min layout. Kom gärna och kolla. Tack för en rolig skiss. http://scrapannas.blogspot.se/2017/02/vi-2.html?m=1